Servisní prohlídka plynového kotle: kdy a jak probíhá?

Pokud se chcete o svůj plynový kotel dobře starat, měli byste ho jednou ročně podrobit servisní prohlídce. Jak prohlídka probíhá a jak poznat, že je udělaná poctivě? To si řekneme v článku.

Kdy zavolat technika

Prohlídku můžete nechat provést kdykoli v roce, ale obecně se doporučuje zvolit období před topnou sezónou. Budete tak mít jistotu, že je vše dokonale připraveno na zvýšený provoz kotle. Pozor, čekací lhůty jsou před zimou delší, proto se neváhejte ozvat s dostatečným předstihem. Pokud vám kotel servisujeme my, technik vám sám zavolá v tu nejvhodnější dobu a společně si domluvíte termín návštěvy.

Jak prohlídka probíhá

Technik kotel prohlédne, vyzkouší, vyčistí a seřídí. Také zkontroluje těsnost rozvodů plynu 
a připojených zařízení, případně vymění některé opotřebované součástky.

Poctivá servisní prohlídka plynového kotle zahrnuje tyto kroky:

  • Vizuální kontrolu odvodu spalin a přívodu spalovacího vzduchu
  • Kontrolu hořáku (demontáž, montáž, případně vyčištění)
  • Čištění spalovací komory a výměníku
  • Kontrolu stavu elektrod, tepelných izolací a těsnění hořáku, spalovací komory
  • Kontrolu a doplnění tlaku v expanzní nádobě, seřízení tlaku topného systému
  • Kontrolu odtoku kondenzátu a čištění sifonu
  • Zkoušku všech bezpečnostních funkcí (pojistky, termostat)
  • Zkoušku těsnosti připojení k plynovému rozvodu při provozním tlaku
  • Měření teplot spalin

Pokud si váš kotel bere vzduch z místnosti a odvádí ho ven komínem (tzv. spotřebič provedení B), provede technik z bezpečnostních důvodů ještě následující měření:

  • Koncentrace CO ve spalinách
  • Koncentrace CO v ovzduší v místě instalace spotřebiče ve výši 1,5 m nad podlahou
  • Tahu komína
  • Teploty spalin

A to je vše. Posledním krokem je potvrzení o servisní kontrole.

Jako potvrzení dostanete servisní protokol

O provedené kontrole vám technik vystaví potvrzení s razítkem a svým vlastnoručním podpisem.

Protokol si pečlivě uschovejte, může se hodit hned v několika případech: při vyřizování pojistné události, při záruční opravě nebo se na něj mohou zeptat úřady. Pokud starost o svůj kotel necháváte na nás, dokumenty budou pečlivě uschované u nás a vy je budete mít u sebe v elektronické podobě. Šetříte tak přírodu i místo u sebe doma.

 

Chcete mít servis kotle bez starostí?

Zavolejte nám na bezplatnou linku 800 32 32 32 nebo vyplňte poptávkový formulář. Co nejdříve vám zavoláme a společně domluvíme servisní prohlídku.